Link building: wat is het en wat zijn de voordelen

linkbuilding pakket

Autoriteit is een van de sleutelwoorden voor elk bedrijf. Op het internet betekent autoriteit hebben onder meer het beoefenen van de zogenaamde linkbuilding. De relevantie van een webpagina hangt nauw samen met het aantal vermeldingen ervan op andere pagina’s.

Zoekmachines zoals Google lezen dit soort gegevens als bewijs dat de pagina relevant is. Van daaruit wordt zijn positionering verbeterd.

Dit is dus de conceptuele basis van het linkbuilding pakket, maar het belang en de voordelen ervan houden daar niet op. Lees daarom deze tekst om meer voordelen van deze techniek te ontdekken.

linkbuilding pakket

Kennis van linkbuilding

Linkbuilding is welbekend bij degenen die met contentmarketing werken. Deze strategie is gebaseerd op het verkrijgen van vermeldingen van jouw site in andere domeinen.

Deze vermeldingen komen over het algemeen in de vorm van hyperlinks, die gebruikers naar jouw pagina leiden wanneer er op wordt geklikt. Zoekmachines zien deze vermeldingen als een bewijs van de kwaliteit van jouw inhoud.

Daarom is dit type tracking bepalend voor de positionering van pagina’s in de zoekresultaten.

Daarom is een linkbuilding pakket van vitaal belang om de zichtbaarheid van bedrijven te vergroten. Een zeer pertinente strategie, des te meer indien geïntegreerd met andere marketingacties.

Waarom linkbuilding gebruiken?

Het is opvallend dat er veel andere marketingstrategieën zijn die meer aandacht krijgen dan linkbuilding. Wanneer de focus echter ligt op het verkrijgen van relevantie op het web, is het verplicht aandacht te besteden aan deze techniek.

Daarom sommen we hieronder enkele van zijn voordelen op die verklaren waarom het even fundamenteel is als andere marketing modaliteiten, zoals Twitter Ads campagnes.

Netwerken

Wanneer jouw inhoud wordt gelinkt door verwante sites, is het mogelijk om waardevolle partnerschappen in de virtuele sfeer op te bouwen. Aarzel niet om contact op te nemen met domeinen die verband houden met jouw deskundigheidsgebied. Het promoten van relevante inhoud is een win-win situatie.

Op den duur zullen meer en meer mensen jouw site leren kennen en getuigen van de kwaliteit van jouw producties.

Kwalificatie van leads

Leads zijn gebruikers die op jouw site hebben rondgekeken, maar nog geen aankoop hebben gedaan of een actie hebben ondernomen. De bedrijven die geavanceerde linkbuilding technieken hebben, werken aan de kwalificatie van deze leads.

Hoe meer informatie ze hebben, hoe groter de kans dat ze een deal sluiten.

Reputatie opbouwen

Linkbuilding is uiterst nuttig om autoriteit en een goede reputatie aan jouw bedrijf te geven. Naast het verbeteren van de positionering van pagina’s in Google, verhoogt het verkeer en draagt het bij tot klantenbinding.

Stel dat een kledingwinkel de blog van een naaifabriek heeft gelinkt. De klanten die deze hyperlinks openen, komen op de site van de fabriek terecht met het idee dat deze een referentie is in het segment.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *