Het belang van neuromarketing

Neuromarketing is een marketingdiscipline die neurowetenschappelijk onderzoek en consumentengedrag gebruikt om de effectiviteit van marketing te verbeteren en uiteindelijk de verkoop te verhogen. We zouden een nieuw gedrag moeten aannemen, een nieuwe benadering om de beste bedoelingen aan te pakken. Alles gaat door de geest. Het is om deze reden dat de laatste studies aanleiding hebben gegeven tot een nieuwe techniek die erin bestaat advertenties aan te passen aan de stemmingen en wensen van de klanten, op het juiste moment en op de juiste plaats. Neuromarketing combineert neurowetenschap en marketing om merken te helpen de emotionele resonantie van hun huidige en toekomstige marketingcampagnes te meten.

Neuromarketing onderzoek

Neuromarketing onderzoek gebruikt gewoonlijk hersenscantechnologie of fysiologische metingen om de onbewuste voorkeuren van consumenten te beoordelen en kan helpen bij het informeren van advertenties, productontwikkeling of marketingmateriaal. Hoewel het doel van neuromarketing is om te bepalen hoe consumenten reageren op merken of campagnes, een vrij onschuldig onderzoek, is niet iedereen ervan overtuigd dat het ethisch is. Merken mogen bijvoorbeeld niet opzettelijk reclame maken voor iets dat schadelijk, bedrieglijk of illegaal is. Bovendien moet je minderjarigen niet bestuderen om erachter te komen hoe je ze aan een product kunt haken. De belangrijkste ethische vragen hebben meer te maken met jouw product of dienst, en minder met hoe je het op de markt brengt. Als je ooit twijfelt, vraag jezelf dan af of het product of de dienst goed is voor de klant. Op zich is neuromarketing niet onethisch. Het is echter belangrijk dat bedrijven zich houden aan een hoge ethische standaard bij het bestuderen van hun consumenten. Neuromarketing biedt een heel ander perspectief dan traditioneel onderzoek; het kan de lagere effecten van ontwerpen (zoals gedrukte advertenties) en video’s (zoals tv- en web advertenties) meten in termen van aandacht, emotie en geheugenreacties van mensen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *