Google Ads uitbesteden of zelf beheren?

Google Ads (voorheen Google Adwords), het handige advertentieprogramma van Google kan jou als ondernemer helpen om jouw producten en diensten sneller aan de man te brengen, middels online adverteren. Wanneer je gebruik maakt van Google Ads kost dat jou wel geld. Je dient van te voren dus wel een aantal dingen te bepalen, bijvoorbeeld hoeveel geld je er in wilt investeren. Je betaalt namelijk ook een bepaald bedrag per keer dat een consument op jouw advertentie klikt (CPC). Indien je verstandig met Google Ads aan de slag wilt gaan als (beginnend) ondernemer is het wellicht een goed idee om een specialist Adwords in de arm te nemen. Bovendien heb je zelf vaak andere prioriteiten die het onmogelijk maken om je ook nog eens in marketing op het web te verdiepen. En iemand met jaren ervaring kan jou binnen een paar dagen al ontzorgen, dus waarom niet zo’n specialist Adwords inschakelen?

Iets wat je zelf niet kunt…

Een Adwords specialist kan je handvatten aanreiken omtrent online adverteren. Dingen die je zelf als leek onmogelijk kunt weten, tenzij je zelf een Google Ads (voorheen Google Adwords) training gaat volgen. Zo kan deze je bijvoorbeeld helpen om een mooie pakkende campagne op te zetten die de klant naar jouw website trekt. Ook kan de specialist handige methodes toepassen vanuit Google Ads, die jou zeker zullen helpen aan meer klanten. Zoals retargeting. Wanneer een potentiële klant middels een advertentie jouw website bezocht heeft zonder aankoop te doen, kun je deze weer terughalen door doelgericht meer advertenties aan hem te tonen zoals banners, en hem daarmee hopelijk overtuigen toch terug te keren naar jouw site.

Nieuwe ontwikkelingen

Er zijn de laatste paar jaar allerlei nieuwe ontwikkelingen zichtbaar binnen Google Ads. Dankzij een online marketing specialist kun je je website en jouw advertenties zo inrichten dat deze aantrekkelijk zijn voor de klant. Enkele nieuwe ontwikkelingen zijn de volgende: zo is er een Ads Editor versie 1.7 bijgekomen, waarmee je simpeler data kunt downloaden. Ook kun je hiermee op YouTube adverteren met audio-opnamen. Tevens kun je nu nog beter klanten bereiken middels doelgroeptargeting, dit op basis van gegevens van hen uit het verleden, bijvoorbeeld welke websites zij bezocht hebben. Over de andere veranderingen kun je een specialist Adwords vragen. 

Verbeteren van marketing strategie

Een specialist Adwords vindt het belangrijk dat alles meetbaar is. Er wordt bijvoorbeeld met de ROAS gekeken hoeveel geld je geïnvesteerd hebt in een campagne, en dit wordt afgezet tegen het bedrag dat de campagne oplevert. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je enorm veel investeert, zónder dat jouw campagnes veel klanten opleveren. Indien de ROAS dus niet positief uitpakt kan er besloten worden dat je je campagnes en eventueel de look en teksten van je website moet aanpassen. Kortom, je kunt dit alles beter uitbesteden en hulp vragen van een Adwords specialist!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *